הנעה לפעולה – כך תבנו אתר שגם יניב לכם פניות

הנעה לפעולה היא בעצם התהליך בו אנחנו גורמים לגולשים שמבקרים אצלנו באתר באופן מזדמן להפוך ללקוחות פוטנציאלים. למרות שאתר האינטרנט בדרך כלל בנוי ממספר גדול יחסית של דפים, המטרה שלנו היא לכיוון את הגולש לעמוד שמכיל את המוצר, השירות או המסר השיווקי אותו אנחנו מעוניינים להעביר לו.

כיצד נוכל לעשות זאת?

עמוד בית קצר ותמציתי

עמוד הבית צריך לכלול מידע קצר ותמציתי על מה שאנחנו מעוניינים למכור, בין אם מדובר במכשירי חשמל ובין אם מדובר בבניית אתרי אינטרנט. ככל שדף הבית ממוקד בפחות קטגוריות, אך אלו הקטגוריות שיותר חשובות לנו, כך המצב עדיף. באתר שדף הבית שלו מלא בעשרות מוצרים שונים, גם לגולשים יהיה קשה למצוא בדיוק מה הם צריכים ולעיתים הם יעזבו את האתר מתוסכלים בדרך לאתר הבא. אם ממש חייבים להראות מספר גדול במיוחד של מוצרים, עדיף להציג רק תמונה קטנה בתוספת שורה אחת או שתיים וקישור לעמוד מפרט מלא.

 

כפתורי הנעה לפעולה להדגמת שירותי און ליין

למרות שבדרך כלל נהוג לדבר על כפתורי הנעה לפעולה רק בהקשר של עמודי נחיתה, שם מדובר בכפתורים שנועדו לשליחת טפסים, לפי המתודות האחרונות של בניית אתרים, כפתורי הנעה לפעולה יכולים לשמש גם באתרי תדמית מלאים. לדוגמה, אם מדובר באתר שמציע כלי או תוכנה מסוימת שפועלת דרך הרשת. לדוגמה, שירות מפות החום Crazy Egg מכיל בדף הבית שלו תיבת חיפוש בה המשתמש יכול להקליד את כתובת האתר שלו ולצפות בהדגמה מותאמת אישית של השירות.

 

הנעה לפעולה

 

 

סוגים אחרים של כפתורי הנעה לפעולה הם כפתורים שבאמצעותם משחקים עם אלמנטים שונים באתר. לדוגמה, כפתור שמגדיל תמונה בתיק עבודות או כפתור שפותח קטע וידאו בשכבה נוספת. היתרון של הכפתורים האלו שהם לא בהכרח מעבירים את הגולש לעמוד אחר, ולכן הוא לא מאבד את הקונטקסט של העמוד הנוכחי שיכול להיות עמוד מכירה.

 

טלפונים ופרטי יצירת קשר

עמוד יצירת הקשר הוא ללא ספק אחד העמודים החשובים ביותר באתר, אך לעיתים אנחנו מסתפקים בטופס פשוט ולא מציינים מספר טלפון או אפילו כתובת פיזית (אם היא רלוונטית). אלו פרטים חשובים מאוד שתמיד כדאי לציין משתי סיבות עיקריות :

 

1.הם נותנים לעסק נפח פיסי ולכן הוא נתפס באופן רציני יותר על ידי הגולשים.

2.במידה והעסק רשום בשירות Google + Local לעסקים מקומיים, הפרטים האלו עוזרים לאמת את פרטי העסק ולוודא שהוא אמיתי. (כך שהוא יוכל להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות של גוגל)

גם כאשר יוצרים טפסי יצירת קשר, חשוב מאוד להקפיד שאלו יהיו טפסים קצרים וממצים עם מינימום פרטים : לרוב שם משפחה ושם פרטי, כתובת דואר אלקטרוני וטלפון עם שדה נוסף להערות הם מספיקים בהחלט ויוצרים תמריץ למלא את הטופס. אם מוסיפים שדות נוספים לטופס, צריכה להיות לכך הצדקה של ממש. לדוגמה, שדה בחירת מודל רכב ושנתון באתר של חברת ביטוח.

בנוסף, אם יש בטופס שגיאות, חשוב לציין אותן באופן ברור כדי שהגולש יידע אילו פרטים בדיוק שכח להקליד. (אין דבר מתסכל יותר מתוכן שלא עובד).

הקישור אל הטופס עצמו צריך להיות במקום בולט בתפריט הראשי של האתר וגם כפתור השליחה צריך להיות בולט וברור משאר הטופס.

 

תוכן מעניין

גם אתר עם מערך מצוין של הנעה לפעולה חייב לכלול תוכן טוב על מנת שהגולש ירצה לחזור ולבקר באתר גם בהמשך ואולי לבצע רכישה נוספת. תוכן טוב יכול להיות לדוגמה עדכוני חדשות, בלוג ייעודי פורום תשובות לשאלות הגולשים או פינת מאמרים ומדריכים רלוונטיים. המטרה המשנית של התוכן היא על מנת למשוך את הגולשים לעמודים ממוקדים באתר מתוך מנועי החיפוש. לכן, חשוב שכל מאמר או דף תוכן יוביל גם לטופס יצירת קשר או יכלול המלצה על מוצר שקשור לתוכן וכך בעצם יעזור להשלים את מעגל הרכישה.