שדרוג אתר, מתי כדאי לשדרג ולמה בכלל לעשות את זה?

שדרוג אתר האינטרנט של העסק היא אחת מן המשימות שיש לנו נטייה לדחות כל פעם למועד מאוחר יותר, אבל בסופו של דבר מישהו חייב לבצע אותה : מאז שבתחילת העשור הנוכחי עברנו כולנו לגלוש דרך מסכי מגע ,טלפונים סלולאריים וטאבלטים, שינתה רשת האינטרנט את פניה כמעט לחלוטין ואתרים שעד אז סיפקו את המטרה שלשמה הם נועדו, הפכו להיות בין לילה אחד נחותים, שלא להגיד אפילו פרימיטיביים יחסית לאתרים החדשים והנוצצים שצצו בכל פינה כפטריות אחרי הגשם.

 

האתרים החדשים מספקים חווית גלישה נוחה ואינטואיטיבית הרבה יותר : המשתמש כבר אינו צריך לחפש בנרות היכן בדיוק עליו ללחוץ כדי להגיע לדפים החשובים ביותר באתר מכיוון שהם בולטים לעין ואת פסקאות הטקסט הארוכות והמייגעות החליפו פסקאות טקסט קצרות וממוקדות שאפשר לעבור עליהן ברפרוף מהיר. גם את הלוגו של העסק שלרוב היה צנוע למדי, רואים יותר ויותר בקדמת הבמה כפי שמקובל בדפים עסקיים בפייסבוק, להם יש תמונת שער. במילים אחרות, אתרים מודרניים נראים הרבה יותר כמו קטלוגים יפים ויוקרתיים של החנות האהובה עליכם.

 

מתי לשדרג את האתר

השאלה הבוערת ביותר אותה אנחנו שומעים לעיתים קרובות היא מתי בעצם כדאי לשדרג את האתר. למרות שלשדרג זה תמיד טוב, אפשר בהחלט להצביע על מספר נקודות זמן בהן הפעלת האת במתכונת הנוכחית שלו כבר גורמת ליותר נזק מאשר תועלת :

 

1.כאשר הלקוחות מתחילים להתלונן – אם הלקוחות מתחילים להתלונן שהם כבר לא מצליחים לגלוש באתר כמו שצריך או שהוא נראה מעוות במכשיר בו הם משתמשים, סימן שאין בררה אלא לשדרג. חשוב לזכור שהלקוחות שמתלוננים הם בדרך כלל המיעוט ורוב הלקוחות הפוטנציאלים כלל לא טורחים להמשיך ולהסתובב באתר שלא מתפקד היטב.

 

2.כאשר מערכת ניהול התוכן של האתר לא מתאימה לצרכים המשתנים –  אם כל עדכון של דף באתר לוקח שעה ארוכה, מתחילים להסתבך עם הטמעה של נגנים או תמונות מאתרים אחרים ומה שרואים בחלון העריכה עצמו לא מזכיר את מה שרואים בפועל, סימן שמערכת ניהול התוכן של האתר פשוט מיושנת מדי וצריך להחליף אותה. גם מערכת אבטחה בעייתית, במיוחד של אתרים המאפשרים סליקה און ליין היא סימן לכך שהאתר עומד על כרעי תרנגולות וחייבים לשדרג על מנת למנוע מצב של דליפת נתונים רגישים החוצה.

 

אם מדובר במערכת ניהול תוכן מוכרת כמו וורדפרס, ג'ומלה או דרופל, סביר להניח שהשדרוג יהיה פשוט יחסית. לעומת זאת, אם מדובר במערכת ניהול תוכן בקוד סגור שנבנתה על ידי חברה לבניית אתרים לפני 7 שנים (…), תהליך השדרוג לא תמיד יהיה כל כך פשוט ולפעמיים לא יהיה מנוס מלבנות את כל הבסיס של האתר מהתחלה.

 

3.החלפת עיצוב – הכוונה בהחלפת עיצוב היא לא רק להפיכת אתר לרספונסיבי כך שיוכל להיראות בצורה תקינה על גבי כל המכשירים בשוק, אלא גם לשדרוג ורענון של העיצוב הקיים. לדוגמה, אם בעבר היה מקובל להשתמש בעיצובים מרובעים שהיו מורכבים מטבלאות או ריבועים שהרכיבו את כל החלקים השונים באתר (כולל תפריטים ראשיים ומשניים), היום מקובל להשתמש בעיצובים אולטרא פשוטים בלי הרבה גימיקים ולפעמיים לרכז את כל המידע שחשוב למשתמש בדף בית אחת ארוך.

 

בכל אופן, החלפת העיצוב חייבת להיעשות בצורה כזו שלא תיפגע בתוכן ובקידום הנוכחי של האתר. לכן, יש להיעזר בחברת בניית אתרים מקצועית שמבינה גם בקידום אתרים ותדע איך לבצע את כל ההפניות הדרושות ולשמור על התגים החשובים לגוגל (תגי ה – Title וה – Meta Description).

 

לפעמיים יש מספר סיבות לשדרוג ואז אין בררה אלא לשדרג את האתר גם מבחינה טכנית וגם מבחינה עיצובית.

 

מהם היתרונות של אתר משודרג?

לאתר משודרג הפועל על פי הסטנדרטים האחרונים ברשת יש עוד מספר יתרונות שחשוב לציין אותם:

 

זמינות מלאה – העובדה שהאתר פועל על כל המכשירים ועל כל הדפדפנים באותו אופן, הופכת אותו לאתר שתופס את הלקוח בכל רגע נתון, לא משנה היכן הוא נמצא. הדבר מוביל ליחס המרה גבוה יותר והלקוח אף יכול ליצור קשר מיידי עם בעל העסק באמצעות לחיצה פשוטה על מספר הטלפון שלו.

 

התאמה לקידום אתרים במובייל– לאחרונה החל מנוע החיפוש גוגל לבדוק את מידת ההתאמה של אתרים לגלישה דרך הסלולר : אתר אשר מותאם באופן מלא לסלולר, לא מחזיר שגיאות ועולה מהיר, יהיה לעיתים מדורג גבוה יותר מאתר אשר ההתאמה שלו למובייל אינה מושלמת. לכן, בזירות מאוד תחרותיות, לאתר כזה עשוי להיות יתרון משמעותי.

 

בנוסף לזאת, מערכות ניהול תוכן מודרניות מתאימות לקידום בגוגל גם מבחינת האפשרות לשלוט בתגי המטה של כל עמוד בנפרד, ליצור מפת אתר ולהתחבר עם שירותים שונים של גוגל כמו Google Analytics ו – Google Webmaster Tools, שירותים אשר מספקים מידע רב ויקר ערך לבעל האתר ולמעשה לכל מקדם אתרים.

 

בניית האתר באופן מודולארי – מכיוון שרוב מערכות התוכן כיום תומכות במבנה מודולארי – אתר אינטרנט ששודרג כיום, יהיה טוב לעבודה למשך זמן ארוך יותר מכיוון שהוא בנוי לפי סדרה של מודלים המשולבים אחד בשני. לדוגמה, אם יש צורך להחליף את אחת הגלריות באתר או אפילו להזיז את המיקום של אחד התפריטים, אפשר לעשות זאת בקלות יתרה ובאופן אלגנטי מבלי לפגוע בשאר האתר.

 

בכל אופן, חשוב להדגיש שככל שהאתר מיושן יותר, כך תהליך השדרוג שלו יהיה דומה יותר לתהליך של בניית אתר חדש לחלוטין והמחיר ישתנה בהתאם. מסיבה זו, רצוי לעשות סקר בין מספר חברות לבניית אתרים, להשוות מפרטים, ולראות מה אתם מקבלים בכל חברה עבור המחיר אותו אתם משלמים.

תיק עבודות בניית אתרים