בניית אתרי וורדפרס – על מה חשוב לשים לב

בשנים האחרונות בניית אתרים באינטרנט נהפכו למוצר דרוש לכל בעל עסק אשר מעוניין להתפתח. "אנחנו עוברים לדיגיטל" אחד המשפטים המרגשים והמשמחים ביותר למייסד, מנכ"ל, ובעל העסק העצמאי. באמצעות בניית אתר אינטרנט נוכל להיחשף להרבה מאוד קהלים פוטנציאלים, ולהפוך את המחזור שלנו לגדול הרבה יותר. אין טעם כבר לכתוב על חשיבותו של אתר אינטרנט, כולם כבר יודעים מהם היכולות שהוא מציע, איך הוא מסוגל לתרום, ולמה צריך אותו בכלל. כעת, במאמר זה, הגיע הזמן לשים את הקלפים על השולחן. בעת בניית אתרי וורדפרס על מה חשוב לשים דגש? הנה כמה דברים.

ערכות הנושא והעיצוב – תכנון המסלול

לאחר שבחרנו באיזה שרת אחסון האתר יאוחסן, ולאחר התקנת הוורדפרס על השרת, הגיע הזמן השלב הפרקטי בתהליך של בניית אתרי וורדפרס – בחירת ערכת הנושא והעיצוב. לפני הבחירה, אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו רוצים ואיזה יכולות צריכות להגיע עם תבנית העיצוב שנבחר. יש שאלות שנצטרך לתת עליהם את הדין: תמיכה ב- RTL, תמיכה ב- Woo, וכישורים נוספים שחייבים להגיע עם התבנית. בנוסף, נצטרך להבין באיזה מסלול לבחור מבחינה עיצובית ומבחינת המיתוג, מהם בעצם הצבעים הדומיננטיים של האתר. אם נרצה אתר מעוצב ברמה אחרת, נצטרך לערב מעצב או מעצבת לשם חלקים מסוימים באתר.

בכל הקשור לתבניות שתומכות בחנות וירטואלית, יש לאתר Envato-Market שלל עיצובים להציע. אלה הם ערכות הנושא הטובות ביותר לחנויות מסחר באינטרנט: OceanWP, FlatSome, Avada, וכמובן Porto. באינטרנט, תוכלו למצוא עוד שלל ערכות נושא מצוינות לשלל מטרות ותנאים. הדרך הטובה ביותר לבחור ערכת נושא, היא פשוט לעשות את שיעורי הבית – מה אנחנו צריכים שהאתר שלנו יעשה, רמת וסגנון העיצוב, ויכולות נוספות. בחירת ערכת הנושא הוא השלב הקריטי והראשוני לעבר אתר ממיר ומצליח.

תוספים והרחבות וורדפרס – כי חייב אותם

אחד היתרונות בשימוש מערכת וורדפרס היא ההרחבות שהיא מציעה, שלל הרחבות חינמיות ובתשלום שמעניקות לאתר יכולות ושימושים נוספים. חלקם דרושים מבחינה עיצובית, חלקם לפיתוח, וחלקם פשוט חייבים להיות קיימים.  אלה הם חמשת התוספים שאתם פשוט חייבים בחנות האינטרנט שלכם:

  1. אלמנטור – התוסף אולי הכי שימושי ופופולארי בימים אלה ליצירת עיצובים ואלמנטים משלימים, הוא אלמנטור. אלמנטור מאפשר למשתמש הקצה הממוצע, לבנות דפים, חנויות, ואתרי אינטרנט ממש יפים. כיום, ישנם עשרות תבניות למסחר שעובדות עם אלמנטור ופועלות איתו בצורה הטובה ביותר. אם תעבדו עם מעצב באופן קבוע בשילוב אלמנטור, התוצאות יהיו פשוט מדהימות.
  2. רוקט – אתרי וורדפרס נוטים להראות סימני בלאי עם הזמן. כאשר יש לנו מאות מוצרים, עשרות עמודים ופוסטים, אנחנו חייבים להשתמש בתוסף לשם הגברת מהירות האתר, ושמירת קאש. אחד התוספים הטובים ביותר להאצת אתרי וורדפרס הוא WP-Rocket.
  3. יוסט SEO – כמו בכל אתר בפלטפורמה כזאת או אחרת, אנחנו מקדמים את האתר מבחינה אורגנית. כפי ששמתם לב, כברירת מחדל וורדפרס מגיעה ללא הטבות SEO מסוימות, ולשם כך נצטרך תוסף חיצוני. Yoast SEO הוא תוסף עשיר ואדיר ומאפשר שלל פיתוחים בתחום ה- SEO.
  4. רידיירקט – בהקשר לתחום ה- SEO, אנו משנים או מוחקים דפים ישנים, וגוגל… לא אוהבת את זה. לשם כך, נצטרך לעשות הפניות 301 לדפים שהשתנו או שהסרנו. לשם כך, אנחנו נצטרך להתקין תוסף נוסף. אחד התוספים שאנחנו משתמשים נקרא Redirects 301, מדובר בתוסף שעושה הפניות 301 עבור URL מסוימים – מוצרים, פוסטים, עמודים, ואפילו גלריות תמונות.

אלה הם ארבעת התוספים החשובים ביותר למערכות וורדפרס. למעשה, מדובר בתוספים שניתן למצוא אותם בכל אתר וורדפרס קיים. יש להם מיליוני התקנות, והם חיוניות לתפקוד המערכת. יש לכם תוספים נוספים? רשמו לנו.

לסיכום

אז מה היה לנו פה? דיברנו בקטנה על הדרישה לאתרי אינטרנט, ועל שני הפרמטרים החשובים ביותר – ערכות נושא והפן העיצובי, וכמובן ההרחבות והתוספים הדרושים לשלל משימות. כמו כן, רצוי להוסיף תוסף אבטחה לשם השלמת הקופסה. בכל שאלה, בכל ייעוץ, אתם מוזמנים לבקר באתר או ליצור איתנו קשר.