מדוע מיתוג לעסק הוא חשוב

עולם העסקים הדינמי והתחרותי, מחייב את בעלי העסקים ובעלי המקצוע השונים, לפעול בכל דרך אפשרית לצורך ביסוס מעמדם המקצועי / שירותי / תדמיתי בקרב קהל היעד אליו הם מכוונים, ולצורך כך נדרשת להם פעולה מקצועית הידועה בשם מיתוג עסקי.

מיתוג העסק

מהו מיתוג עסקי ומדוע הוא נחוץ והכרחי לכל בית עסק / בעל מקצוע?

מיתוג עסקי מהווה הגדרה רחבה לכל הפעולות השיווקיות אותן יוזמים בעלי העסקים ו/או אנשי המקצוע, וזאת לצורך חשיפתם וביסוס מעמדם המקצועי והתדמיתי בקרב קהלי היעד הרלוונטיים להם. יחד עם זאת, חשוב להבדיל בין הפעולות המיושמות לצורך הגברת החשיפה העסקית בפני קהל היעד באמצעים שונים כגון: ניהול דף פייסבוק עסקי או בניית אתר תדמיתי / עסקי, לבין פעולות המיושמות לצורך יצירת תדמית חיובית ומקצועית בקרב קהלי היעד.

הליך המיתוג העסקי, נחוץ והכרחי כיום לכל סוגי העסקים ובעלי המקצוע, לרבות, בעלי מקצועות חופשיים (כגון עורכי דין, רואי חשבון, מאמנים עסקיים, אדריכלים וכדומה), וזאת לנוכח התחרות ההולכת וגוברת באפיקי המדיה החדשים הכוללים בין היתר את מנוע החיפוש של גוגל, הרשתות החברתיות וכדומה. אם בעבר הלא כל כך רחוק, מיתוג עסקי היה מיושם באמצעות סדרת סרטוני פרסום בטלוויזיה ואפיקי מדיה מסורתיים נוספים כגון: שלטי חוצות ועיתונות, הרי שכיום, מיתוג עסקי מיושם בעיקר באמצעות המדיה החדשה על כל הפלטפורמות אותן היא מציעה במרחבי רשת האינטרנט.

מיתוג עסקי – מהיכן מתחילים?

על מנת להבטיח לעצמכם הליך מיתוג עסקי המותאם לאופי העסק ו/או השירות אותו אתם מציעים, אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה לשכור את שירותיהן של חברות אינטרנט העוסקות ומתמחות בתרחישי שיווק, קידום ופרסום ברשת האינטרנט. חברות אלו, מעמידות לרשותכם מגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים לצרכי יצירת בידול עסקי בין השירותים / מוצרים / פתרונות אותם אתם מציעים לבין יתר המתחרים הישירים שלכם בכל אחת מהפלטפורמות הקיימות לצורכי שיווק, קידום ופרסום במרחבי הרשת.

יצירת בולטות ומקוריות בכל אחת מהפעולות היזומות שלכם לצרכי קידום עסקי ברשת, מהווה חלק בלתי נפרד מהליכי מיתוג עסקי, כאשר צריך לבחור בקפידה את המסר שיווקי או פרסומי באמצעות סלוגן קצר ואלמנטים גרפיים כאלו אחרים. גם שם העסק או שם המוצר או שם השירות המשווק, מומלץ שיכללו בתוכם יתרון יחסי על פני המתחרים וזאת על מנת ליצור בידול של בית העסק או שירות מקצועי עוד ברמת שם המותג.

מיתוג עסקי בהתאמה אישית לכל סוגי העסקים

חשוב לזכור שמאחורי כל בית עסק ו/או נותן שירותים כזה או אחר, עומד סיפור ייחודי המאפיין בין היתר את הליך הקמתו של בית העסק ו/או כישוריו והניסיון המקצועי של נותן השירות. לפיכך, הליך מיתוג עסקי הינו הליך אינדיבידואלי אותו יש להתאים למאפייני העסק/נותן השירות, לסביבת התחרות עימה הוא מתמודד, להיקף תקציב השיווק העומד לרשותו ופרמטרים נוספים אשר יוכלו לסייע גם לכם לבסס את מעמדם המקצועי, עסקי ותדמיתי בקרב קהל הלקוחות.

לסיכום ל יועץ עסקי ידע להסביר שתהליך של הקמת עסק או בפתיחת עסק חדש את החשיבות של תהליך המיתוג בין אם לפתיחת עסק חדש או תהליך מיתוג מחדש, כל זה דורש תהליך מעמיק ויצירת תדמית ותהליך מיתוג מקצועי.